Naše společnost Porgest a všichni její zaměstnanci jsou připraveni vyjít každému zákazníkovi maximálně vstříc a vyřešit jakýkoliv specifický požadavek, neboť navržený systém toto umožňuje.
Základem našeho řešení je přestavba nákladního automobilu na nosič výměnných zemědělských nástaveb. Tyto modifikace a varianty umožňují maximální vytížení vozidla po celý kalendářní rok. Díky tomu se zkracuje návratnost počáteční investice na co možná nejkratší dobu.
Pro přestavbu podvozku používáme zejména podvozky Tatra a v posledních třech letech hlavně jejich nový model PHOENIX. Tento plně pohonný podvozek nachází v oblasti zemědělské výroby maximální využití svých schopností s minimálními provozními náklady. Samozřejmě vycházíme vstříc i zákazníkům, kteří chtějí využívat podvozky jiných výrobců a značek.
Přestavba podvozku
Hlavním prvkem celé přestavby je speciální mezirám, který je opatřen zesíleným nástřikem DINITROL pro zvýšení odolnosti a prodloužení životnosti. Tento rám je konstruován pro každý typ podvozku tak, aby vyhověl nárokům zákazníka i technickým požadavkům výrobce podvozku. Dále je automobil vybaven hydraulickým systémem sklápění a také hydraulickými vývody pro další hydropohony v návaznosti na individuální požadavky jednotlivých klientů. Rovněž může být domontována speciální pomocná převodovka, která umožňuje připojení dalších zemědělských nástaveb (např. rozmetadla, atd.)
Podvozek je rovněž dovybaven vzduchovým přizvedáváním. Toto přizvedávání v kombinaci s odstavnýma nohama (obr. 1), které dodáváme standardně, umožňuje snadnou výměnu našich nástaveb. Odstavená nástavba pak stojí na těchto nohách. Samozřejmostí je také instalace všech ovládacích prvků do kabiny vozidla.
Výměnné nástavby
Zákazníkům nabízíme výměnné sklápěčové korby v mnoha variantách a z různých materiálů. Klienti dnes vyžadují vysokou přepravní kvalitu bez omezení, a proto nabízíme korby určené speciálně pro obilniny a speciálně pro siláž a senáž. Vzhledem k tomu, že přeprava těchto komodit je zásadně odlišná, jeví se kombinace dvou koreb jako optimální, a i přes vyšší počáteční investici dokonce i efektivnější.
Korby pro siláž-senáž vyžadují maximální objem a větší výsypný otvor, proto jsou vyráběny jako jednostranné, obvykle sklopné doleva (obr. 2). S úspěchem je využíváno kompletní hydraulické ovládání celé bočnice, a to jak její odjišťování, tak odklápění bočnice. Tyto korby můžou mít objem až 31 m3 se speciálními nástavci.
Korby pro obilí se vyrábějí nejčastěji jako dvoustranné, obvykle sklopné doleva a dozadu. Bočnice je možné ovládat jak mechanicky, tak hydraulicky. Zadní čelo se otevírá obvykle automaticky od rámu vozidla. Samozřejmostí jsou odsypová okénka vzadu, pochozí lávky a plachtování.
Obě provedení koreb jsme schopni dodat jak pro nákladní podvozky, tak jako dostavbu na přívěsy různých výrobců.
Korby z hliníku
Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku (obr. 3), kde se sníží vlastní hmotnosti korby až o 30 %! Tím pádem je možné přepravovat více vlastního materiálu než na těžších korbách ocelových. Námi používaný hliník je speciálně vyroben pro použití při výrobě nástaveb na nákladní automobily.Tento specifický materiál dobře odolává vnějším povětrnostním vlivům i chemickému působení různých látek a komodit. Tím se prodlužuje životnost korby a snižují se nároky na její údržbu.
V současnosti se objevují zákazníci, kteří požadují individuální provedení korby. Jedná se o klasickou jednostrannou korbu sklopnou dozadu v provedení výměnná nástavba. Tato korba je určena k převozu méně objemných komodit s vyšší měrnou hmotností, zejména zeminy, štěrků, písků apod. Díky tomu je možné další nasazení nákladních automobilů například v zimním období, kdy nemají využití primárně v zemědělské výrobě.
Rovněž jsme při vývoji spolupracovali s výrobci rozmetadel a cisteren tak, aby v případě potřeby mohl zákazník osadit podvozek i těmito typy výměnných nástaveb bez dalších zásadních úprav. Uvědomujeme si, že každý zemědělský podnik potřebuje pro svou výrobu jiné varianty provedení. Jsme připraveni navrhnout co možná nejlepší individuální řešení tak, aby vyhovělo všem požadavkům, které jsou na přepravu v daném podniku kladeny, s minimálními počátečními i následnými provozními náklady.