Méně investic, více výnosů
Větší záběr a zvýšená nosnost, to jsou 2 důležité požadavky, které profesionálové mají na pneu pro těžké traktory. Kriteria jako provozní náklady a optimální produktivita jsou zásadní při výběru správného rozměru pneu. Pro zajištění vysoké efektivnosti přenášeného kroutícího momentu lidé často vybírají maximální průměr a šířku pneu. To obvykle znamená nejenom výměnu pneu, ale i ráfků na přední i zadní nápravě. Je to spoustu investic, ale díky novému rozměru Vredestein 710/75R38 TraxionXXL to je nyní daleko atraktivnější tím, že pneu mohou být montovány na původní ráfek.
Mnoho rozměrů pneu používaných traktory s více než 150 HP, jako 650/65R42 a 710/70R38, mají průměr 193 cm. V zájmu zvýšení efektivity přenášené trakční práce jsou většinou montovány pneu s průměrem 206 cm, což zároveň znamená, že pokaždé musí být koupen nový ráfek. To často omezuje prostor mezi pneu se schůdky do kabiny, takže kabina musí být zvýšena. S novou pneu Vredestein 710/75R38 TraxionXXL je tento problém minulostí.Tato pneu má výšku 200 cm, maximální rozměr, který lze montovat na většinu traktorů bez jakýchkoliv změn. V mnoha případech, odpovídajících přední pneu, může být montována také na stávající ráfek, což minimalizuje celkovou investici.
Maximální rozměr, větší efektivnost
Zvláštní předností nové pneu Vredestein 710/75R38 TraxionXXL je průměr 200 cm, který přesně vyplňuje „díru” mezi menším rozměrem 710/70R38 a větším 710/70R42. Zvětšený profil, který představuje 75 % šířky pneu, je v průměru o 7 % vyšší ve srovnání s 710/70R38. Výsledek v nižším tlaku je proporcionálně zvětšená plocha styku pneu s půdou, větší trakční síla a naopak menší prokluz a úspora paliva a času. Praktické měření na poli vypovídá o přínosu v řádech několika tisíc Euro za 5 000 pracovních hodin s o 20 % lepší trakcí.
Zvýšený profil poskytuje take zvýšený comfort v průběhu přepravy a větší průměr znamená, že traktor jede rychleji. Objem vzduchu v této zadní pneu je o 140 litrů větší, což umožňuje o 5,5 % zvýšit nosnost ve srovnání s 710/70R38. V závislosti na rychlosti jízdy a nákladu tlak v pneu může být redukován o 15 až 35 %, významně snižuje jednotkový tlak na cm2 ve spodní části pneu.
Unikátní tvar zubů, nízké hodinové náklady
Inteligentní profil Vredestein TraxionXXL je dalším zásadním úspěchem této jedinečné pneu, jako výsledek optimálního výkonu na i vně cest. Unikátní zatočený tvar zubů s rozšiřováním k rameni dosahuje excelentní záběrové vlastnosti v trakční oblasti a přitom garantuje maximální přenos trakční síly. Velký povrch zubů ve střední části dezenu, tzv. comfort zona, dosahuje komfortní a bezpečné jízdy v relativně vysoké rychlosti a to je základ pro vysokou životnost.