Uvedený systém je zvláště vhodný pro odvoz siláže nebo senáže, ale návěs lze stejně dobře použít také pro všechny ostatní plodiny, například řepku, obilí, brambory a cukrovku. Stejně dobře s Drakkarem odvozíte balíky slámy, protože je můžete nakládat tak, že vždy přední čelo posunete o kousek vpřed, čímž vznikne prostor pro další řadu balíků. Systém vykládky je patentován společností JOSKIN. Pro snížení hmotnosti celého stroje byl použit na stěny a podlahu korby plast. Konkrétně se jedná o polyesterovou pryskyřici s přidáním skelných vláken. Tento materiál se používá také na chladicích vozech, kde je léty dobře prověřena jeho vysoká odolnost.
Joskin Drakkar
Joskin Drakkar v České republice dodává společnost Moreau Agri. Na výběr máte ze dvounápravové varianty (délka 6,6 až 8,6 m, nosnost 18 až 22 t, objem 24 až 37 m3 ), a to jak s odpružením roll-over booggie nebo na přání hydraulickým, nebo třínápravové varianty (délka 8,6 nebo 9,6 m, nosnost 26 t, objem 31 až 41 m3), která je již ve standardu vybavena nuceně řízenou nápravou a hydraulickým odpružením oje i nápravy (přední náprava je zvedací). Podvozek je totožný s již lety prověřenými a dobře osvědčenými podvozky, které JOSKIN používá také na ostatních strojích, ať už jsou to návěsy, silážní vozy nebo kejdové cisterny. Šířka podvozku 90 cm umožňuje použít větší kola, a to až do šířky 710 mm. Zadní čelo lze vyměnit za čelo se šnekem, což je stále žádanější varianta. Zákazník pak obdrží jak standardní zadní čelo, tak to se šnekem. Zajímavým řešením je také varianta Drakkar-Cargo. Jedná se o výměnnou nástavbu z konceptu Joskin Cargo. Toto řešení našlo své uplatnění nejen jako traktorový návěs, ale také jako výměnná korba na nákladní vůz Man. Takto osazený stroj se používá na bioplynové stanici nedaleko Přeštic (okres Plzeň-jih). Jako druhá nástavba je vůz osazen fekální cisternou. A proč padla volba na kombinaci nákladního vozu a nástavby Joskin Drakkar? „Potřebovali jsme řešení pro rychlou dopravu velkého množství materiálu na velkou vzdálenost k bioplynové stanici, protože nejdál pro kukuřici jezdíme až do 70 km vzdálených Hoštic. S traktorem by to bylo nemyslitelné, a tak bylo zvoleno řešení s nákladním autem. Drakkar nám zase vyhovoval pro svou jednoduchost, nízkou hmotnost a rovnoměrnou vykládku, což u vyprazdňování na bioplynce oceňuji,” říká obsluha stroje. Tento stroj vám na přání předvedou ve středisku společnosti Moreau Agri v Klatovech.
Joskin Silo-Space + Tatra Phoenix
Novinkou v sortimentu dopravní techniky Joskin a Moreau Agri je návěs Silo-Space se zemědělským tahačem Tatra Phoenix 6 × 6. Originální koncepce podvozku Tatra s nezávislými výkyvnými polonápravami odpruženými vzduchem zaručuje vysoký komfort a umožňuje dosahovat vyšších rychlostí v terénu. Tahač pohání motor Paccar MX Euro 5 o výkonu 340 kW, který spolupracuje s šestnáctistupňovou automatizovanou převodovkou ZF AS Tronic. Za tahačem je připojen třínápravový návěs Joskin Silo-Space o celkové délce 13 m a výšce 4 m, do kterého lze naložit až 40 tun nebo 80 m3 materiálu. Dvě zadní nápravy jsou řízené, první náprava je zvedací.
Protože přední část vozu má dno výše než zadní, je vyprazdňování řešeno dvěma řetězovými dopravníky. Přední je o délce 4,9 m a na něj navazuje druhý o délce 8 m. Boční stěny jsou stejně jako u traktorového návěsu Silo-Space vyrobeny z hliníkového plechu pro snížení celkové hmotnosti. Pro zjednodušení denní údržby je stroj osazen automatickým mazáním. K vyššímu komfortu obsluhy napomáhá také zadní couvací kamera. Na přání je možné umístit další kamery podle požadavků zákazníka. První Tatry s návěsem Joskin Silo-Space budou dodány společnosti Jasno Jasenná, která se zaměřuje na služby pro zemědělce. Tuto soupravu v akci je možné vidět v centrále firmy Moreau Agri v Huštěnovicích.