Méně investic, vyšší výnos
Více tažné síly a zvýšená zatížitelnost – to jsou dva důležité požadavky, které jsou žádány pro těžké traktory. Provozní náklady a optimální produktivita jsou rozhodující při výběru ideální velikosti pneumatik. Aby byla zajištěna vysoká úroveň výkonu motoru, lidé často volí maximální průměr a šířku pneumatiky. To ale obvykle znamená, že nejen pneumatiky, ale i ráfky je třeba měnit na přední i zadní nápravě. Důsledkem toho je pak celkově velká investice. Nyní je díky pneumatice Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL tento problém vyřešen, jelikož je možné tyto pneumatiky namontovat na stávající ráfky, čímž dojde ke značné úspoře investic.
Technická data:
- Typ pneumatiky: Vredestein TraxionXXL 710/75 R 38 TL 174D
- Rozměry pneumatik: průměr 2,0 m, šířka 715 mm
- Doporučená velikost ráfku: DW23B × 38 (povolená velikost ráfku DW25B × 38)
- Nosnost a rychlost: 6 700 kg (240 kPa) a 65 km/h
Mnoho rozměrů pneumatik používaných u traktorů o výkonu 150 koní, například 650/65 R 42 a 710/70 R 38, má průměr 193 cm. Aby bylo dosaženo vyšší účinnosti při velkých trakčních schopnostech, je často používána pneumatika o průměru 206 cm – ale to také znamená, že je nutné vždy zakoupit nové ráfky. To také často omezuje prostor mezi pneumatikou a schůdky kabiny, takže kabina musí být zdvižena. S příchodem nové pneumatiky Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL je tento problém minulostí. Tato pneumatika má výšku 200 cm, což jsou maximální rozměry, které lze namontovat na většinu traktorů bez jakékoli úpravy. V mnoha případech lze na stávající ráfky namontovat také přidruženou přední pneumatiku, která minimalizuje celkovou investici.
Nové pneu Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL mají průměr 200 cm, který přesně vyplňuje „mezery” mezi 710/70 R 38 a 710/70 R 42. Zvýšená výška bočnice, která tvoří 75 % šířky pneumatiky, je o 7 % vyšší ve srovnání s 710/70 R 38. Výsledkem při nízkém tlaku je poměrně větší stopa. Dodatečná plocha dotykového povrchu znamená, že se více dotýká země, vytváří vyšší tažnou sílu a naopak snižuje sklouznutí a ušetří tak palivo i čas.
Zvýšená výška také zajišťuje ještě větší komfort během přepravních operací a větší průměr znamená, že traktor jede rychleji. Vzdušný objem této nové zadní pneumatiky je o 140 litrů větší, což je o 5,5 % větší zatížitelnost oproti modelu 710/70 R 38. V závislosti na rychlosti jízdy a zatížení může být tlak v pneumatikách snížen o 15 až 35 % a tím se výrazně sníží tlak na čtvereční cm pod pneumatikou.