Dnes je 23.11. – svátek slaví Klement

Nové traktorové pneumatiky Vredestein

Zveřejněno: 23. 9. 2017

Velké zemědělství s výkonnými traktory vyžaduje pneumatiky, které dokáží dokonale zvládnout všechny úkoly. Vredestein vyvinul TraxionXXL speciálně pro velká pole - a od té doby se stal nesmírně úspěšným. Velikost 710/75 R 38 byla nyní přidána do řady a může být namontována na stejných kolech jako 710/70 R 38, což přináší výrazné úspory.

Méně investic, vyšší výnos

Více tažné síly a zvýšená zatížitelnost – to jsou dva důležité požadavky, které jsou žádány pro těžké traktory. Provozní náklady a optimální produktivita jsou rozhodující při výběru ideální velikosti pneumatik. Aby byla zajištěna vysoká úroveň výkonu motoru, lidé často volí maximální průměr a šířku pneumatiky. To ale obvykle znamená, že nejen pneumatiky, ale i ráfky je třeba měnit na přední i zadní nápravě. Důsledkem toho je pak celkově velká investice. Nyní je díky pneumatice Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL tento problém vyřešen, jelikož je možné tyto pneumatiky namontovat na stávající ráfky, čímž dojde ke značné úspoře investic.

Technická data:

  • Typ pneumatiky: Vredestein TraxionXXL 710/75 R 38 TL 174D
  • Rozměry pneumatik: průměr 2,0 m, šířka 715 mm
  • Doporučená velikost ráfku: DW23B × 38 (povolená velikost ráfku DW25B × 38)
  • Nosnost a rychlost: 6 700 kg (240 kPa) a 65 km/h

Mnoho rozměrů pneumatik používaných u traktorů o výkonu 150 koní, například 650/65 R 42 a 710/70 R 38, má průměr 193 cm. Aby bylo dosaženo vyšší účinnosti při velkých trakčních schopnostech, je často používána pneumatika o průměru 206 cm – ale to také znamená, že je nutné vždy zakoupit nové ráfky. To také často omezuje prostor mezi pneumatikou a schůdky kabiny, takže kabina musí být zdvižena. S příchodem nové pneumatiky Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL je tento problém minulostí. Tato pneumatika má výšku 200 cm, což jsou maximální rozměry, které lze namontovat na většinu traktorů bez jakékoli úpravy. V mnoha případech lze na stávající ráfky namontovat také přidruženou přední pneumatiku, která minimalizuje celkovou investici.

Nové pneu Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL mají průměr 200 cm, který přesně vyplňuje „mezery” mezi 710/70 R 38 a 710/70 R 42. Zvýšená výška bočnice, která tvoří 75 % šířky pneumatiky, je o 7 % vyšší ve srovnání s 710/70 R 38. Výsledkem při nízkém tlaku je poměrně větší stopa. Dodatečná plocha dotykového povrchu znamená, že se více dotýká země, vytváří vyšší tažnou sílu a naopak snižuje sklouznutí a ušetří tak palivo i čas.

Zvýšená výška také zajišťuje ještě větší komfort během přepravních operací a větší průměr znamená, že traktor jede rychleji. Vzdušný objem této nové zadní pneumatiky je o 140 litrů větší, což je o 5,5 % větší zatížitelnost oproti modelu 710/70 R 38. V závislosti na rychlosti jízdy a zatížení může být tlak v pneumatikách snížen o 15 až 35 % a tím se výrazně sníží tlak na čtvereční cm pod pneumatikou.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv autorů

Nové

Úbytek účinných látek znamená úbytek přípravků

Zveřejněno 23.9. Na mysli mám samozřejmě úbytek přípravků na ochranu rostlin (dále POR). Je s podivem, že se tak děje pouze v zemědělské oblasti. Nic podobného se neděje například v průmyslu farmaceutickém, ani kosmetickém. Přitom chemie v našich životech je… jít na článek

Je recyklování vyčištěných splaškových vod v závlahách potřebné a žádoucí?

Zveřejněno 19.9. V dnešní době se hodně řeší otázka recyklace odpadních vod. Jde o to zamezit poškozování vodních ekosystémů a zatěžování životního prostředí nežádoucími cizorodými látkami označovanými jako „prioritní polutanty“. Článek přináší přehled současného… jít na článek

Zajímavé exponáty z brněnských veletrhů

Zveřejněno 21.8. Největší veletrh ve střední Evropě vždy přinese pohled na nespočet techniky různých výrobců a značek. Pár zajímavých exponátů si přiblížíme v tomto článku, dalším se podrobněji budeme věnovat v samostatných reportážích v tomto vydání a v… jít na článek