Nový TCD 2.2 rozšířil spodní výkonnostní řadu
Nový 2,2litrový motor TCD 2.2 rozšířil portfolio ve spodní výkonnostní řadě díky nové tříválcové variantě úspěšného čtyřválcového motoru TCD 2.9. Motor byl úspěšně představen se svými 55 kW výkonu zvláště pro provedení v oblastech zpracování materiálů a kompaktních stavebních strojů.
Zvláštnosti: motor je nejen v provedení diesel, ale také jako LPG. Plynová varianta má 43 kW a je naprostou novinkou v portfoliu dieselových motorů DEUTZ. TCD 2.2 se dostane do sériové výroby v roce 2019 s emisní normou EU ETAPA V. U všech TCD 2.2 a 2.9 se jedná o stejnou motorovou platformu, čímž může zákazník využívat obsáhlý synergický účinek integrace s ohledem na připojení nebo náhradní díly a ušetří náklady.
Nový TCD 5.0 rozšířil střední výkonnostní řadu
Tento zvláště kompaktní diesel s turbodmychadlem nabízí výkon 100 až 150 kW a tím svým zákazníkům i další výkonnostně silnou alternativu v produktové paletě DEUTZ. Motor sleduje tzv. „Downsizing-Prinzip”, což znamená, že nabízí větší výkon při nižším objemu. Tím mohou být nahrazeny velké motory za menší, nebo se může docílit při malých zástavbových rozměrech většího výkonu. Přičemž motor pracuje efektivně a umožňuje, ve spojení s jeho nízkou váhou, výhodnější spotřebu paliva.
Inovace velkých motorů
Vedle představených novinek přinesl DEUTZ také update stávajících velkých motorů TCD 12.0 a 16.0. Tyto motory obdržely, stejně jako ostatní motory DEUTZ, tzv. Pečeť „Stage V ready”. To znamená, že DEUTZ vybaví šestiválcové popřípadě osmiválcové motory do V filtrem pevných částic tak, aby splňovaly požadovanou emisní normu EU ETAPA V, přičemž zástavbové rozměry zůstanou při přechodu z normy EU ETAPA IV na ETAPA V identicky stejné. A co to znamená pro zákazníka? Nebude muset vynaložit žádné další náklady na změnu.
Tímto krokem disponuje DEUTZ produktovou paletou v normě ETAPA V od objemu od 2.2 do 16 litrů.
Fakta
Efektivita emisních hodnot dieselových motorů je postupně optimalizována a dosahuje úrovně, kterou ještě před několika lety nebylo možné dosáhnout.
Pro mobilní pracovní stroje platí v Evropě aktuálně norma EU ETAPA IV (Stage IV). Od uvedení EU normy ETAPA I v roce 1999 byly emise oxidu dusíku a pevných částic zredukovány více než o 95 %.
Redukce NOx o 95,7 %, pevných částic o 96,5 % v časovém rozmezí 1999 až 2015.
Současný stav pro zákazníka
Motory TCD 4.1, 6.1 a 7.8 jsou k dispozici v aktuální verzi EU ETAPA IV, filtr pevných částic (DPF).
TCD 2.9 a 3.6 splňují normu ETAPA IV s tzv. DOC-only-řešením, tedy jenom s diesel oxidačním katalyzátorem (DOC). DPF je též k dispozici pro oba motory jako volitelné příslušenství, aby bylo možné motory použít zvláště v přísně regulovaných trzích jako je např. Švýcarsko.
Na základě současného stavu zavádí průmysl nové hodnoty pevných částic v rámci normy ETAPA V, které je možné dodržet pouze nasazením filtru pevných částic. Tento je u všech motorů „Stage V ready” již sériově k dispozici, čímž zákazníci obdrží zajištěnou technologii.
Vize bezemisních spalovacích motorů
DEUTZ motory s filtrem pevných částic (DPF) snižují vypouštění pevných částic o neuvěřitelných 99 %. Tím jsou velmi šetrné k životnímu prostředí, neboť omezují zatížení životního prostředí na minimum, a k lidem, žijícím ve velkých aglomeracích, kde je vysoké zatížení jemným prachem, ke kterému patří též částice sazí. Právem může být DEUTZ pyšný, že dokáže zákonem předepsané mezní hodnoty nejen naplňovat, ale taky překračovat, a tak aktivně zušlechťovat životní prostředí.
Pro porovnání: Zplodiny moderních motorů DEUTZ nejvyšších emisních stupňů již neobsahují žádné oxidy dusíků nebo takové množství pevných částic, jako okolní vzduch v mnohých metropolích světa. Tím se naplňuje vize bezemisních spalovacích motorů. Zkrátka DEUTZ je o krok napřed, neboť jeho motory již dnes odpovídají emisní normě budoucnosti – ETAPA V (Stage V ready) – za čistší sílu pohonu a jednoduchou implementaci.