Model Metaflex 50–60 společně s modelem Metaflex 60–75 jsou vybaveny revolučním systémem natahování kontejnerů na nosič. Zároveň je u nich poprvé použit nový bezpečnostní prvek – hydraulicky ovládaná stabilizační podpěra, která je integrována do zadní zábrany proti podjetí.
Koncept byl poprvé představen již na výstavě Agritechnika v Hannoveru a nyní se zavádí do sériové výroby.
Na nových nosičích Metaflex 50–60 a 60–75 vyklápěcí válec pracuje jako dvojčinný a při vyklápění používá natahovací válec jako zásobník oleje. Naopak při natahování je využíván vyklápěcí válec jako nádrž. Také natahovací válec pracuje ve dvojčinném režimu. Mohli jsme tak jeden natahovací válec odebrat a snížili jsme již tak nízkou hmotnost našich nosičů.
Čas jsou peníze!
Jakou výhodu však zákazník získá při tomto způsobu ovládání vyklápění a natahování?
Již předchozí generace nosičů Metaflex se vyznačovala krátkým časem potřebným pro vyklápění, který činil přibližně 1 minutu. U nové generace vybavené tímto unikátním systémem se zkrátil čas o 15–20 %, to znamená, že k úplnému vyklopení dojde za 45–50 sekund! Výrazně se snižuje potřebné množství oleje v traktoru, ve skutečnosti pro natahování kontejneru není olej z traktoru téměř třeba a slouží pouze k vyrovnání rozdílu objemu před a pod pístem hydraulického válce. Při sklápění kontejneru není třeba zvyšovat výkon hydraulického čerpadla pro dodání dostatečného množství oleje, a proto se snižuje spotřeba paliva.Bezpečnost
Nosnost nosičů se neustále zvyšuje a riziko převrácení se tím jednoznačně zvyšuje. Bezpečnostní vzpěra se stává standardem na celé nové řadě MF50-60 Pendulum, MF50-60 a MF60-75. Proto, když natahujete super těžké kontejnery, obsluha opře hydraulickou vzpěru o zem. Pokud je stroj vybaven hydraulickými brzdami, pak jakmile se opře vzpěra o zem, aktivují se brzdy nosiče. Při zvednutí vzpěry nad terén dojde k odbrzdění. Samotná vzpěra je vyrobena z vysokopevnostní oceli. Koncová světla jsou účelně zapuštěna do této vzpěry a jsou tak perfektně chráněna.
Model MF50-60 se dodává ve dvou provedeních. První provedení je osazeno výkyvnými nápravami, zatímco druhé je vybaveno nezávislými nápravami s hydraulickým tlumením na principu spojených nádob. Stejný systém se používá u modelu MF60-75. Hydraulický systém tlumení zároveň umožňuje obsluze měnit výšku nosiče o 35 centimentrů, naklápět celé šasi v podélné ose a vyrovnávat tak nerovnosti terénu. S tímto typem podvozku získává obsluha lepší manévrovací vlastnosti a snižuje se i spotřeba paliva. Navíc na obou nosičích s hydraulickým tlumením je již ve standardní výbavě zadní náprava řiditelná.