Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Kloubový kombajn Tribine

Zveřejněno: 6. 1. 2017

Spuštění sériové výroby čeká nový kloubový kombajn Tribine. Koncept, který vyvíjel Ben Dillon přes 20 let, překvapí svým netradičním pojetím a pečlivým zpracováním. Na americkém trhu se obrovská sklízecí mlátička se dvěma motory, velkými nízkotlakými pneumatiky a zásobníkem, který pojme 27 tun, ukáže již brzy.

Ben Dillon, zakladatel firmy Tribine, v roce 2013 představil funkční a úspěšný koncept kloubové sklízecí mlátičky Tribine – již čtvrtou generaci prototypu. Sklízecí mlátička se vymyká všem konvenčním kombajnům na světovém trhu. Ben Dillon vede profesionální tým konstruktérů, kteří usilovně od roku 2013 pracují na zcela nové koncepci sklízecí mlátičky Tribine, která nyní na trhu nemá obdoby. Zdá se, že se za malou chvíli dočkáme sériové verze, což dokazuje poslední facelift prototypu.

Inovovaný prototyp

V tomto roce firma Tribine představila inovovaný prototyp kloubové sklízecí mlátičky spolu s novými fotografiemi a videem. Má se jednat o poslední facelift před uvedením sklízecí mlátičky na americký trh. Celé tři roky konstruktéři prototyp podrobovali nejrůznějším důkladným testům, což dokazují i firemní videa, kde je možné vidět prototyp (ještě před faceliftem) při sklizni kukuřice na zrno.

Co přináší kloubová koncepce?

Na první pohled zaujmou velké rozměry sklízecí mlátičky. Obrovská sklízecí mlátička má být určena pro velké americké farmy.

Sklízecí mlátička se skládá z centrálního kloubu. Za kloubem se nachází velký zásobník, který pojme až 27 tun. To by mělo stačit na to, aby sklízecí mlátička dojela na konec pole (Severní Amerika má rozlehlé zemědělské plochy), kde vysype zrno do kamionů stojících na okraji pole. Pro omezení zhutnění půdy jsou na Tribine použity čtyři nízkotlaké pneumatiky o velkém rozměru. Oproti předešlému prototypu má sklízecí mlátička novou kabinu a je celkově výkonnější. Je osazena dvěma motory (o výkonu 590 koní). Zadní náprava sklízecí mlátičky je natáčecí, takže jede ve stejné stopě jako přední náprava. Tím, jak velký je prostor za kabinou (zásobník je až v zadní části), bylo možné použít revoluční čistící a mlátící systém, a to včetně unikátního designu.

Nově použitá kabina je zajímavě řešena. Ve firmě Tribine na pojem intuitivní ovládání hledí netradičně. V kabině není volant, ovládání je řešeno pouze přes joystick. Podlaha kabiny je skleněná, aby obsluha měla nerušený výhled na pole. Samozřejmostí je LED osvětlení ve všech směrech.

Závěrem

Zajímavostí je, že vynálezce a zemědělec Ben Dillon na tomto konceptu pracuje přes 20 let. Je držitelem několika patentů, které se týkají designu kombajnů. Za těch mnoho let sestrojil spoustu zajímavých prototypů kloubových sklízecích mlátiček, jednalo se však o upravené sklízecí mlátičky od světových výrobců. Nyní ale konečně nastal čas na spuštění sériové výroby.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Archiv firmy Tribine

Nové

Úbytek účinných látek znamená úbytek přípravků

Zveřejněno 23.9. Na mysli mám samozřejmě úbytek přípravků na ochranu rostlin (dále POR). Je s podivem, že se tak děje pouze v zemědělské oblasti. Nic podobného se neděje například v průmyslu farmaceutickém, ani kosmetickém. Přitom chemie v našich životech je… jít na článek

Je recyklování vyčištěných splaškových vod v závlahách potřebné a žádoucí?

Zveřejněno 19.9. V dnešní době se hodně řeší otázka recyklace odpadních vod. Jde o to zamezit poškozování vodních ekosystémů a zatěžování životního prostředí nežádoucími cizorodými látkami označovanými jako „prioritní polutanty“. Článek přináší přehled současného… jít na článek

Zajímavé exponáty z brněnských veletrhů

Zveřejněno 21.8. Největší veletrh ve střední Evropě vždy přinese pohled na nespočet techniky různých výrobců a značek. Pár zajímavých exponátů si přiblížíme v tomto článku, dalším se podrobněji budeme věnovat v samostatných reportážích v tomto vydání a v… jít na článek