První manipulátor Loadall vyrobila společnost JCB v roce 1977. V roce 2016 dokončila 200 000. manipulátor a letos tento kultovní stroj oslaví čtyřicátiny. V nabídce je více než 30 modelů manipulátorů Loadall, ale s různými variacemi se vyrábí v továrně JCB v Rocesteru více než 1 000 konfigurací.
Výroba výložníků a podvozků
Dvě hlavní výrobní linky zpracovávají ocelové plechy na výložníky a podvozky, další výrobní prostor je určen pro stabilizační nohy. Ocel řežou počítači řízené laserové stroje a plazmové řezací stroje CNC.
Lis vylisuje základní část výložníku, na který jsou potom navařena pouzdra na kabely, a do postranních částí podvozku jsou vyvrtány a vytvořeny všechny potřebné otvory. Dvě postranní části podvozku jsou hotovy za 45 minut, dalších 7–12 minut zabere vrtání a tvarování.
Svařování, lakování, vypálení
Součásti podvozku a výložníku jsou spojeny ručním svařováním. Až 70 % svarů zajistí svařovací roboti. Hůře přístupné svary dokončí dělníci ručně. Dvojité vrtací stroje potom dokončí závěrečné vrtání otvorů pro montáž výložníku. Dvě obráběcí centra následně vrtají, nýtují a dokončují součásti výložníku.
Součásti jsou nalakovány před montáží, aby byla zajištěna kvalitní povrchová úprava. Společnost JCB spotřebuje na lakování výložníků Loadall 73 000 litrů základní barvy a 50 000 litrů lesklého laku ročně.
Dokončené součásti jsou vypáleny při teplotách 90–120 °C. To zajišťuje odolný, ochranný povlak. Nejpopulárnější barvou je žlutá, zákazníci si však mohou vybrat i jiné barvy.
Montáž
V továrně Loadall pracuje 300 pracovníků ve výrobě a více než 460 pracovníků na montáži. Na nápravy JCB jsou nasazena kola a nápravy jsou připojeny k podvozku. Následují bloky hydraulických ventilů, pístů a válců z divize hydraulických součástí továrny v Rocesteru. Motory z divize JCB Power Systems jsou připojeny ke spojkám JCB Transmissions a na montážních linkách jsou připojeny výfuky a další doplňky.
V manipulátoru JCB Loadall je přibližně 3 000 součástek a při až 1 000 konfiguracích musí být každá sestava přísně koordinována. Montáž probíhá ve 35 fázích a celkem trvá přibližně 8 hodin.
Kabiny manipulátorů Loadall jsou dodávány v hotovém stavu a jsou namontovány současně s chlazením.
Ověřování kvality
Manipulátor Loadall prochází 13minutovou rychlostní zkouškou motoru a převodovky pro kalibraci hnacího ústrojí. Po zahřátí jsou manipulátory Loadall přesunuty do prostoru UVXPOSE, kde je zkontrolována integrita hydraulických součástí. Poté proběhne intenzivní provozní zkouška venku – zkouší se zahřívání, řízení, ověřují se hmotnosti.
V srpnu 2016 otevřela společnost JCB středisko Loadall Customer Focus Centre. Po kontrole před dodáním přechází každý stroj do střediska CFC, kde je znovu celý vyzkoušen. Jsou na něj nalepeny nálepky, přidány jsou individuální doplňky, sady nástrojů, osvětlení a další výbava.
Nové řidicí centrum
Skutečnou inovací střediska CFC představuje řídicí centrum. Každý manipulátor Loadall má telematický systém JCB LiveLink, který předává informace do řídicího centra. Navíc jsou importována data ze střediska technických webových služeb a z návštěv u zákazníka.
Získaná data jsou rychlou zpětnou vazbou z provozního nasazení.