V roce 1993 začal Michael Horsch jednat s ruským výrobcem legendárních traktorů značky Kirovec. Horsch a Kirovec chtěli prostřednictvím velké spolupráce vstoupit na západoevropský trh s kloubovými traktory. Projekt počítal se zásadní modernizací polních tahačů Kirovec v režii značky Horsch.
Po veletrhu Agritechnica v roce 1993 proběhla první přestavba Kirovce na Horsch K 735, tvorba konstrukční dokumentace a schvalovací řízení. Na Agritechnice 1993 byl totiž veřejnosti poprvé představen Horsch K 735 a byla podepsána oficiální smlouva o spolupráci.
Nový model způsobil rozruch mezi veřejností
Model K 735 byl nástupcem legendárního tahače K 700 z Ruska. Podle podepsané smlouvy měl ruský Kirovský závod dodávat kompletní hnací agregáty včetně převodovek a podvozku. Po dodání těchto komponentů do Německa pak do stroje byly doplněny vlastní nové komponenty firmy Horsch. Doplněna byla nová ovládací a pracovní hydraulika, nová elektronika a elektrická instalace, nová kabina, úprava podvozku, závěsu a dále se prováděly úpravy na palivovém systému, vedoucí k podstatnému snížení spotřeby paliva a ke zvýšení výkonu.
Horsch měl dále zajišťovat prodej v Evropské unii a vybudovat servisní zázemí. „Na začátku projektu bylo přestaveno 11 traktorů Kirovec typu 701 M1 na model Horsch K 735. Z toho deset jich bylo prodáno do zemědělských podniků v Německu a v Anglii, které měly také ověřit spolehlivost konstrukčních úprav. Ukázalo se například, že pomocí moderního motormanagementu bylo možné snížit spotřebu až o 30 %.” napsal Horsch v roce 2008 ve svém oficiálním magazínu.
Později měla následovat i vlastní výroba v Rusku. K tomu ale nikdy nedošlo, protože K 735 se stal komerčním propadákem. Horsch ukončil spolupráci již v roce 1995 pro zásadní propad v kvalitě dodávaných součástí.
„Robustní a výkonné – s vysokou trakcí, pro těžkou techniku a do těžkých půd”, tak zněl reklamní slogan.
Traktory Horsch K 735 byly poháněny osmiválcovým vznětovým motorem YMZ (17.240 ccm) o výkonu 350 koňských sil s maximálním točivým momentem 1 570 Nm. S převodovkou Powershift s 16 stupni vpřed a 8 vzad dosáhl Horsch maximální rychlosti 30 km/h. Na rozdíl od modelu K 700, měl Horsch K 735 navíc výkonnou hydrauliku a PTO. Pohotovostní hmotnost činila 13,4 tun. Dodnes je pár kusů stále v provozu.
V roce 2003 se pak celý program Horsch Trac Technology zastavil a spolu s ním je zastavena i výroba tříkolek Terra-Trac.